2007年5月8日

獨立思想

前幾日, 係六七暴動三十週年紀念日. 某報做左個相信係全港報界唯一既回顧特輯. 撇開全港報界集體失憶唔講, 呢個特輯係今年可以話最好既文字報導專題.
其中有兩篇左派人士既訪問, 回顧呢段令左派絕口不提既歷史. 其中, 我非常鍾意以下一段:

老 政 協 : 不 要 做 思 想 奴 隸

兩 屆 全 國 政 協 委 員 翟 暖 暉 最 明 白 , 甚 麼 叫 黑 暗 歲 月 。 三 更 半 夜 , 半 山 西 摩 道 的 寓 所 傳 來 急 促 的 拍 門 聲 , 半 夢 半 醒 之 間 , 翟 暖 暉 被 指 煽 動 暴 亂 , 被 五 名 警 員 押 走 , 坐 了 兩 年 文 字 獄 。 他 怪 警 察 胡 作 非 為 , 怪 左 派 殺 錯 良 民 , 更 怪 自 己 盲 從 附 和 : 「 我 希 望 新 一 代 人 , 唔 好 再 做 思 想 奴 隸 , 我 做 過 , 你 要 有 獨 立 思 考 。 」

承 印 三 左 報 招 牢 獄 災

1967 年 8 月 9 日 清 晨 4 至 6 時 , 五 名 來 自 《 香 港 夜 報 》 、 《 新 午 報 》 及 《 田 豐 日 報 》 三 家 報 社 的 相 關 人 士 被 捕 , 包 括 承 印 報 章 的 南 昌 印 務 公 司 股 東 兼 持 牌 人 翟 暖 暉 。 警 員 清 晨 四 時 半 踩 上 半 山 西 摩 道 , 拍 門 聲 驚 醒 了 全 家 , 翟 太 開 門 , 一 、 二 、 三 、 四 、 五 , 五 名 警 員 進 入 翟 家 : 「 入 到 來 , 一 個 守 住 電 話 , 一 個 守 住 騎 樓 , 一 個 守 廚 房 , 一 個 企 度 唔 知 做 乜 , 一 個 就 係 阿 頭 。 」 「 個 警 察 阿 頭 問 我 南 昌 , 我 都 仲 未 知 發 生 咩 事 。 佢 抄 低 晒 我 講 , 然 後 叫 我 簽 字 。 我 簽 完 , 佢 就 話 : 『 我 家 奉 命 拘 捕 你 。 』 」 翟 暖 暉 被 控 「 煽 動 」 、 「 號 召 離 心 」 、 「 違 反 印 刷 條 例 」 等 共 21 項 罪 名 , 全 部 成 立 : 「 南 昌 幫 三 張 報 紙 印 刷 , 每 張 各 七 條 罪 , 每 七 條 罪 判 三 年 , 咁 加 埋 就 九 年 。 好 在 法 官 好 相 與 , 話 同 期 執 行 , 判 囚 三 年 , 七 除 八 扣 , 結 果 坐 兩 年 。 」 當 時 香 港 有 條 《 刊 物 管 制 綜 合 條 例 》 , 報 章 刊 登 虛 假 消 息 可 構 成 刑 事 罪 。 生 於 廣 東 番 禺 , 現 年 88 歲 的 翟 暖 暉 來 港 後 一 直 從 事 出 版 工 作 , 67 年 6 月 , 左 派 報 章 連 同 「 外 圍 左 翼 」 報 章 發 動 攻 勢 , 口 誅 筆 伐 港 英 政 府 , 翟 暖 暉 承 印 的 報 章 加 入 戰 團 , 發 放 消 息 煽 動 群 眾 , 他 卻 懵 然 不 知 : 「 報 道 出 我 都 唔 知 , 好 烏 龍 ! 」 「 四 十 年 過 去 , 你 問 我 最 大 感 受 係 乜 ? 我 第 一 個 諗 法 係 , 過 咁 耐 都 未 死 得 ! 哈 ! 哈 ! 哈 ! … ( 言 歸 正 傳 ) 我 當 初 係 犯 煽 動 罪 , 刊 登 唆 性 文 字 。 後 來 英 國 佬 cut 呢 條 ( 法 例 ) , 點 知 回 歸 之 後 政 府 又 返 轉 頭 要 立 法 ( 指 《 基 本 法 》 23 條 立 法 ) 。 我 坐 過 監 , 好 唔 願 意 見 到 人 好 似 我 咁 因 為 文 字 坐 監 。 老 實 講 , 我 八 十 幾 歲 就 冇 所 謂 , 如 果 到 時 真 係 立 法 , 你 班 報 紙 佬 就 淒 涼 。 」

為 放 炸 彈 睇 低 工 聯 會

翟 暖 暉 自 言 從 沒 參 與 鬥 爭 , 更 與 放 炸 彈 的 「 鬥 士 」 劃 清 界 線 : 「 我 一 聽 到 擺 炸 彈 , 就 知 道 今 次 實 死 。 冇 人 希 望 動 武 , 你 一 放 炸 彈 , 就 表 示 同 社 會 脫 節 , 你 會 更 加 孤 立 , 好 鬼 討 厭 。 我 從 此 睇 低 工 聯 會 班 人 , 所 謂 鬥 爭 應 該 有 秩 序 , 唔 係 日 日 咁 衝 去 總 督 府 , 送 羊 入 虎 口 , 好 似 唔 俾 人 打 過 唔 舒 服 咁 。 」 六 七 暴 動 是 一 道 歷 史 傷 口 , 死 傷 慘 重 。 這 位 已 退 休 的 兩 屆 全 國 政 協 委 員 說 , 無 論 是 組 織 鬥 爭 的 左 派 勢 力 , 還 是 鎮 壓 防 暴 的 警 隊 , 都 要 為 慘 劇 負 責 : 「 當 時 警 察 , 成 日 亂 咁 拉 人 打 人 , 好 乞 人 憎 。 」 所 以 他 認 為 六 七 暴 動 還 是 有 正 面 意 義 的 : 「 暴 動 過 後 , 政 府 即 刻 改 善 制 度 , 肅 貪 倡 廉 。 如 果 冇 六 七 暴 動 , 英 國 佬 可 能 唔 會 郁 , 或 者 郁 得 冇 咁 快 。 」 英 國 人 吸 取 了 訓 , 中 國 人 呢 ? 翟 老 搖 搖 頭 說 : 「 中 國 人 長 進 得 好 少 , 六 七 暴 動 呢 單 , 中 央 都 有 責 任 。 我 希 望 新 一 代 人 , 唔 好 再 做 思 想 奴 隸 , 我 做 過 , 你 要 有 獨 立 思 考 , 樣 樣 都 要 問 過 自 己 唔 先 去 做 , 到 時 就 算 做 錯 , 都 係 自 己 事 , 唔 係 俾 別 人 唆 擺 … 唉 ! 如 果 當 初 個 個 識 咁 諗 , 就 唔 會 有 六 七 暴 動 喇 。

可惜, 我現今所見既呢一兩代香港人, 似乎仍然係無或唔識去獨立思想. 見到人地話乜, 係咩? 又係喎. 完全無諗過點解同內情, 往往就咁俾人利用左或控制左. 記得舊年七一遊行, 人人都熱烘烘話去, 我問: 你係想表達乜野訴求呢? 點知得黎多數係: 人去我咪去囉. 放假無野做咪同人行下街啦. 無呀, 總之打倒政府啦(!). 如果你真係有訴求, 我相信我都會贊成你去. 但只見一班有政治目的既搞手就睇中呢班無獨立思想/考既一代, 結果一班行屍走肉既佈景公仔可以有個港島半天遊. 其他例子如近期"檸檬茶泛濫blog界"亦都係個好例子. 一打開每個blog都見一杯一盒甚至一jar檸檬茶, 講真真係好撚無聊. 以為過左之前既爭論, 大家都會長大, 點知都係打回頭.
前老細曾經有個字好大力咁"吱"出黎: THINK!
講真俾佢think一think, 我確係對大部份野都會唔理人點諗而自己理性去思考. 只希望現今既各位都嘗試自己去THINK! 免得某年某日先講"唉 !如果當初識咁諗,就唔會...."

"Honey, 果面有暴動喎, 去襯熱鬧咯!" (真實圖片, 設計對白)

沒有留言: