2008年1月26日

我們的博益

我地呢一代真係讀博益既書/月刊長大! 當時四大出版社各有台柱. 明窗有衛斯理, 天地有亦舒李碧華, 友禾就有一班明星, 博益就有一班真正既作家: 黃霑林燕妮嚴沁仲有後起既畢華流. 我當年就有儲齊一套畢華流全集.
但自從博益俾SCMP收購後, 本地書市場回落. 友禾早就走人, 明窗天地亦都減產. 台灣既皇冠曾經都有叱吒一時近年都收晒水. 但博益仍然因為商譽歷史悠久, 都繼續有新作品推出.
今朝突然收到博益停止出版新書既消息, 我都唔太意外. SCMP入主後, 以前TVE既旗下機構或後來SCMP自家分支都一間間結業或賣走. 地利店健康工房華星唱片都走晒, 遺下博益, 只差會唔會拼入SCMP books. 結果消息都係話結業, 可惜但已經係意料中事. 只不過消息中有兩個重點: 1)結業後所有書籍會回收銷毀. 2) 博益會繼續運作及仍持有所有書本既版權.
後者我明白, 版權係一個資產寶庫. 你睇華星唱片停止製作之後仍持有所有舊唱片版權, 每有舊有旗下歌星想向華星買歌曲版權可以響演唱會上獻唱, 華星都係開出天文數字, 令到一班歌星"汗顏". 就連劉華想買番佢響華星時代既歌曲, 華星都一口拒絕, 堅持長揸唔賣斷. 所以我深信今次博益都會咁做, 無法! 呢個就係商業社會.
但有D唔明白前者... 燒書?? 書本印左出黎都係資產, 理得你書店賣五十蚊一本又好, 抑或書展賣十蚊一本又好, 都係要入數亦都係算做錢! 大拿拿出幾十萬搵人回收D書再用幾十萬拎去銷毀, 而唔將批書拎出市場十蚊一本賣晒去, 實在唔似郭氏家族所為. 華星當時都無回收唱片事件, 近年更重出經典作既復刻版. 我實在對呢個"燒書"傳聞抱唔太可能既心態.
無論如何, 博益既終結會係我地呢一代既集體回憶.

伸延閱讀:
諾韻寫字日記 - 博益停業
反正不是人(雲海) - 最不想發生的事情發生了﹕博益停業!
五師兄字 - 博益,安息吧!
死火手記 - 零八香港第一個謎團:博益有利潤下歲晚停業
加百列傳 - 結業後的良心
天航 - 博益結業,焚書滅版
無聊blog -香港文化界大悲劇:博益停業

1 則留言:

FlyingHorse 說...

把賣不出的書送給慈善機構及圖書館起碼贏得市民尊重.

燒書卻是自私精的野蠻行為,與秦始皇無異.